Het beheersplan

In 2021 is er een geheel nieuw beheersplan opgestart.
Enkele leden hebben de cursus praktisch vijverbeheer van sportvisserij Nederland gevolgd waardoor er een nog uitgebreider beheersplan is ontstaan. Er is een complete analyse van het aangetroffen slib gedaan en in het beheersplan verwerkt. Deze analyse is mede door sponsoring van BKK Meijel tot stand gekomen.

Deze cursus is een aanrader voor andere verenigingen om die te volgen.

Na het visserijkundig onderzoek is door het bestuur in samenwerking met de werkgroep beheersplan besloten om jaarlijks een aanvulling toe te voegen aan het beheersplan over de gerealiseerde werkzaamheden. In deze aanvullingen worden de gerealiseerde adviezen en of projecten uit de eerste opzet van het beheersplan en de adviezen vanuit het visserijkundig onderzoek worden gevolgd.

Het beheersplan is voor iedereen toegankelijk op voorwaarde dat andere vereniging geen misbruik maken van de opzet zoals HSV de Ruisvoorn dit heeft opgesteld.