Vijver reglement

Vijverreglement HSV De Ruisvoorn Helden 2023
Van toepassing op visvijver De Breeërpeel Oude Dijk 10, De Kwistbeek en de Everlosebeek

(Wedstrijden georganiseerd door en of onder naam van HSV De Ruisvoorn vallen buiten het vijverreglement).

Het is tijdens wedstrijddagen verboden te vissen op het aangegeven wedstrijdparcours. Deze informatie vind u op onze website maar ook op de informatieborden bij de ingang van de vijver. Zit u wel op het wedstrijdparcours dan heeft de wedstrijdcommissie het recht u te vragen om naar een andere visplaats buiten het wedstrijdparcours te verplaatsen.

Vijver-reglement:

1.Het is ten strengste verboden vis mee te nemen of te doden. Gevangen vis dient direct te worden terug geplaatst.
2.Snoeken met kunstaas is alléén toegestaan voor leden van HSV De Ruisvoorn Helden met in achtneming van de gesloten tijd.
3.Het is verboden te vissen op de paaiplaatsen.
4.Gevlochten lijn: Alleen toegestaan voor leden als zijnde hoofdlijn. Er dient te allen tijde een nylon onderlijn te worden gebruikt. Alleen snoekvissers mogen een stalen onderlijn gebruiken.
5.Leefnet: alléén tijdens wedstrijden van HSV De Ruisvoorn Helden of met schriftelijke toestemming.
6.Het is verboden meer dan 500 gram kant en klaar lokvoer voorhanden te hebben. Dit geld ook voor hennep, granen, zaden, maïs en boillies. Muggenlarven (vers de vase) en Tubifex zijn verboden.
7.Het gebruik van tijgernoten, voerboten of voorvoeren is verboden. Karper vissers zijn verplicht een onthaakmat te gebruiken.
8.Het is verboden om meer dan 3 meter van je beaasde hengels verwijderd te zijn.
9.Het is verboden om zich met een boot op het water te begeven, te zwemmen of
honden in het water te laten.
10.Verboden te: Kamperen, tent opzetten (met uitzondering van schuilmiddelen volgens voorwaarden vispas en APV), open vuur te maken en te BBQ’en.
11.Het is verboden met auto, motor, of (brom)fiets op het terrein te komen. Met uitzondering van auto-vergunning houders.
12.Het is verboden te vissen tussen twee uur na zonsondergang en één uur voor zonsopkomst.
13.Het is verboden afval en voer resten op het terrein achter te laten.
14. Het is verboden te vissen op het wedstrijdparcours zoals aangegeven in de wedstrijdagenda. Deze staat aangegeven op het infobord bij de ingang of op de website.

LET OP:
Er zit verschil in het vijverreglement per soort vergunning. Bij dag/week en of collectieve vergunning zijn andere voorwaarden van toepassing. Zowel op de voor en achterzijde van uw vergunning staan deze voorwaarden genoemd. Lees deze goed door voor je gaat vissen.

Men moet zich, buiten deze regels om, te allen tijde aan de regels van de visserijwet houden.
Het overtreden van één van deze regels kan een berisping, een schorsing, een flinke boete of het intrekken van de vergunning tot gevolg kunnen hebben.

Download het vijverreglement hier.