Jeugdcursus dag 3

Zaterdag, 20 april 2024

Jeugdcursus dag 3

Ondanks het wisselende weer hebben we toch weer een mooie cursusdag achter de rug. Het was voor de organisatie moeilijk om een vlekkeloze dag te plannen. Gaat het nu wel of niet regenen gaan over tot het complete slecht weer protocol of gaan we een mix maken.

Uiteindelijk is er gekozen voor een mix programma en dat pakte goed uit. Net op de regen momenten zaten we binnen instructie filmpjes te kijken waarna we weer richting de waterkant konden gaan. We hebben diverse aspecten behandeld met de jeugd. Hoe onthaak ik een vis, hoe maak ik een vislijn, waaruit bestaat de vergunning en waarom moet ik die bij me hebben maar we hebben ook nog de visplanner app gedemonstreerd.

En dat hebben we allemaal met instructiefilmpjes kunnen doen. Natuurlijk heeft de jeugd zelf ook nog dingen in de praktijk gedaan zoals bijvoorbeeld een lijn maken en natuurlijk dat waar de cursus voor is bedoeld. Lekker vissen en gelukkig is er overal weer vis gevangen van een posje, mooie voorns en brasems.

Volgende week gaan we beginnen aan de laatste cursusdag. Hopelijk kunnen we afloop zeggen dat jullie allemaal veel geleerd hebben. Na de cursus gaan we nog twee avonden gezellig samen vissen. Jeugdleiders samen met de jeugdleden. Maar vergeet ook de nationale hengeldag niet. Doe mee en geef je op via onderstaande link.

Nationale hengeldag klik hier

De foto's staan weer op de bekende plaats.